Zielona kulka – czyli, co warto wiedzieć o awokado

Hej kochani ! 🙂 dziś kolejny post z serii “co warto wiedzieć o…”. Na pierwszy plan wysuwa się AWOKADO ! 🙂

Awokado to owoc, który mogę określić mianem “superfoods” 🙂  Możemy znaleźć je już prawie w każdym sklepie, mimo to nie wiele osób po nie sięga. Mam nadzieje, że po dzisiejszym wpisie, chociaż połowa z Was, podczas poniedziałkowych zakupów włoży do koszyka właśnie tę zieloną kulkę. 🙂 Zatem…

awokado 1

Czy mamy korzyści z włączenia awokado do naszej diety? OCZYWIŚCIE 🙂 Już Wam piszę jakie:

  • przede wszystkim, dostarczymy do organizmu kwasów z grupy omega-3, które wpływają na funkcjonowanie mózgu (więcej we wcześniejszym wpisie na temat tłuszczu w diecie 🙂 – awokado jest świetnym ich źródłem;
jako źródło tłuszczu, wpływa na przyswajanie witamin, oraz obniża indeks glikemiczny;
  • dostarczymy potasu, który wpływa korzystnie na funkcjonowanie układu krążenia;
  • dostarczymy witamin z grupy B, takich jak kwas foliowy, który jest cenny przede wszystkim dla kobiet w ciąży;
  • również witaminę C, E i karotenoidy (są to witaminy antyoksydacyjne, które zwalczają szkodliwe substancje w naszym organizmie) ;
  • dostarczymy błonnika, który jest bardzo cenny (więcej w kolejnym poście).

A więc dla kogo szczególnie ważne jest spożywanie awokado?

Dla kobiet w ciąży, osób z chorobami krążenia, dzieci, a nawet dla osób otyłych, pomimo tego, że awokado zawiera tłuszcz (przecież dobry tłuszcz nie jest zły, to już wiecie prawda?). 🙂


Niestety, są też minusy spożywania awokado. Ale na szczęście moim zdaniem tylko dwa 🙂

  • Jest wysoko kaloryczne;
  • może powodować biegunki (w zbyt dużych ilościach).

 

awokado 2

Często niechęć do awokado spowodowana jest brakiem pomysłu na jego przyrządzenie. Dlatego przygotowałam dla Was, dwa przepisy z jego użyciem.  🙂


Kiedy awokado jest dojrzałe? Gdy po lekkim naciśnięciu owoc jest miękki, to oznacza że jest dojrzały. 🙂


 

1. Jako baza kanapek (zamiast masła):

śniadanie

Awokado (1/2 sztuki)
Chleb żytni / wieloziarnisty (2 kromki)
Jajko ( 1 sztuka)
Pomidor ( 1 sztuka)
Szczypiorek

 

2.Guacamole:

 

Składniki dla 2 osób :
Awokado (1 sztuka)
Pomidor (1 sztuka)
Mango ( Połówka małego owoca)
Kolendra (1 łyżeczka)
Sól (szczypta)
Cytryna/Limonka (łyżeczka)

 

Przygotowanie:

Wszystkie składniki pokroiłam w drobną kostkę. Doprawiłam solą, i kolendrą. Pokropiłam cytryną. Podawałam z grzankami. 🙂

awokado i leo

Ponadto, możecie użyć go do :

  • koktajli,
  • naleśników,
  • wrapów,
  • sałatek i wielu, wielu innych przepisów 🙂 .

Tak więc, wprowadzenie awokado do naszego jadłospisu przyniesie nam tylko korzyści zdrowotne :). Oczywiście, pamiętajcie, że co za dużo to nie zdrowo ! To jak? Przekonałam Was chociaż trochę do włączenia zielonej kulki do diety ? 🙂

Ściskam mocno, Little Blonde.

 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *