Woda- po co i jaką?

W dzisiejszym poście, dowiesz się dlaczego warto pić wodę, jaką wodę wybierać, jak zmienić jej smak na bardziej atrakcyjny i jak  wyrobić sobie nawyk jej picia :).

“Woda stanowi tylko bezsmakowy napój, który nie jest potrzebny do życia. Lepiej zastąpić ją kolorowym napojem, który jakoś smakuje”- NIE, NIE, NIE !!!

Picie wody stanowi bardzo ważny punkt w naszym odżywianiu. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z właściwości jakie pełni ona w naszym organizmie.

  1. Woda jest niezbędnym składnikiem do przeżycia;
  2. dzięki niej zachodzą procesy biochemiczne w organizmie;
  3. dzięki niej utrzymuje się zdrowy wygląd skóry- chyba każda kobieta marzy o pięknej promiennej cerze 🙂 ;
  4. dzięki niej organizm lepiej radzi sobie z trawieniem pokarmów- zapobiega wzdęciom, zaparciom;
  5. poprawia samopoczucie 🙂
  6. jest napojem który gasi pragnienie i nie dostarcza dodatkowego cukru- w przeciwieństwie do kolorowych napojów;
  7. dostarcza innych składników mineralnych tj. magnez, wapń, sód.

Ważne jest, aby wypracować nawyk picia wody i wybierać ją zamiast kolorowych napojów, które dostarczają naszemu organizmowi sporą dawkę cukru – sprzyjają tym samym powstaniu m.in. otyłości i cukrzycy.

UWAGA : Zapotrzebowanie na wodę jest różne dla każdego organizmu. Wpływa na to wiek, aktywność fizyczna a nawet pogoda 🙂 Minimalna ilość wody, którą w ciągu dnia powinien wypić każdy to ok. 1,5 l.

28343249_1843259325719324_976728422_o

Nie oczekuję od Ciebie, że od razu wyrzucisz wszystkie kolorowe napoje z domu i zastąpisz je wodą. Do picia wody jak i do każdego innego nawyku żywieniowego trzeba się przyzwyczaić i robić to stopniowo- zamieniaj szklanki gazowanych, kolorowych napojów na szklanki wody, aż całkowicie je wyeliminujesz. Produkty typu cola są bardzo słodkie, przez to pijąc zwykłą wodę możemy odczuwać niesmak.  Możesz pomyśleć : “ok, to będę pił wodę smakową – jest smaczna, no i przecież to woda a nie napój.” Nie wybieraj jej jednak! Do wszystkich wód smakowych dodawany jest cukier, aromaty i inne niepotrzebne substancje. Jeżeli nie możesz przyzwyczaić się do smaku wody, który jest bardzo delikatny dodaj do niej, np. sezonowe owoce, cytrynę, miętę -będzie smaczna i zdrowa :).

Jaką wodę wybierać?

  • Woda niskozmineralizowana przeznaczona jest głównie dla niemowląt, ze względu na niską zawartość składników mineralnych-które mogą obciążać nerki dziecka;
  • woda średniozmineralizowana jest optymalna dla każdego;
  • woda wysokozmineralizowana przeznaczona jest dla sportowców. Należy ją spożywać także w  trakcie ciepłych dni- gdyż razem z potem usuwane są składniki mineralne. Niestety należy pamiętać, że wody tej nie można pić zbyt często. Zawiera ona składniki mineralne, które w dużej ilości mogą zaszkodzić zdrowiu.

C04D3E8D-A2FE-42AE-BEBA-BBD1AFB635B8

Jak przyzwyczaić się do picia wody ? Postaraj się zawsze mieć wodę przy sobie. W domu rozstaw kilka butelek w różnych pokojach, abyś mógł sięgać po nią w każdej chwili kiedy tylko na nią spojrzysz. Jeżeli masz zawsze telefon przy sobie, ściągnij aplikację, która będzie  Ci o niej przypominać. Osobiście jestem fanką tabelek motywacyjnych, które można wkleić do kalendarza lub powiesić na lodówce. Tabelki motywacyjne i aplikacje na telefon pomogą Ci wyrobić nawyk picia wody. Po pewnym czasie nie będą Ci już potrzebne i sam będziesz sięgał po butelkę.

tabelka 1

*wypełniaj ją jak w dniu 1 (rysuj szklanki i obserwuj jakie robisz postępy)

Picie wody może Ci przynieść tylko korzyści, które zauważysz już po kilku dniach od wprowadzenia jej do swojego codziennego życia. Twoja cera będzie bardziej promienia, nie będziesz czuć się “napuchnięty”, twoje jelita zaczną inaczej pracować oraz nie będziesz miał ochoty podjadać- czemu często sprzyjają kolorowe napoje.

Ściskam mocno, LB

 

Udostępnij

One thought on “Woda- po co i jaką?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *