Śniadanie angielskie w zdrowszej wersji

Typowe śniadanie angielskie składa się ze smażonych kiełbasek, smażonych jaj, ciężkiej fasolki w pomidorowym sosie i dodatków. Dzisiejszy przygotowany przeze mnie przepis jest o wiele lżejszy dla żołądka i dostarcza więcej witamin i składników mineralnych – jest to związane z wyborem odpowiednich produktów a także z obróbką kulinarną. Może się wydawać, że przygotowanie tego przepisu zajmie Wam mnóstwo czasu, ale obiecuje, że wyrobicie się w 10 min – więc takie śniadanie możecie śmiało przyrządzić nawet na tygodniu.

Składniki (2 porcje):

  • Jajka 2 szt.
  • Chleb żytni 4 kromki
  • Kiełbaski 4 szt. (dobrej jakości – u mnie kiełbaski pieprzowe Krakus)
  • Awokado 1 szt.
  • Cebula czerwona 1/4 szt.
  • Pomidorki koktajlowe 15 szt.
  • Sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Awokado wymieszałam na gładką masę z pokrojoną w kostkę cebulą. Doprawiłam solą i pieprzem.
  2. Chleb lekko przypiekłam na patelni bez dodatku tłuszczu i posmarowałam go awokado.
  3. Kiełbaski zagrzałam w wodzie.
  4. Zagotowałam wodę w garnku. Gdy woda wrzała zamieszałam ją łyżką, tak aby powstał mały lejek z wody. Następnie wrzuciłam do niej jajko. Gotowałam jajko ok 1,5 minuty.
  5. Podałam wszystko razem.

***

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *