Pełnoziarniste gofry z paprykowym twarożkiem

W ostatnich dniach mamy trochę więcej czasu na gotowanie i przyrządzanie niebanalnych potraw. Dzisiejszy przepis wymaga trochę więcej czasu niż 3 minuty, ale jest tego wart.

Składniki (2 porcje – około 10 sztuk):

  • Mąka pełnoziarnista (1/2 szklanki)
  • Mąka pszenna (1/2 szklanki)
  • Proszek do pieczenia (1 łyżeczka)
  • Mleko (3/4 szklanki)
  • Jajka (2 szt.)
  • Woda (1/3 szklanki)
  • Sól, pieprz, tymianek
  • Ser twarogowy chudy (250 g)
  • Papryka (1 szt.)
  • Czosnek (3 ząbki)
  • Oliwa (25 g )

Przygotowanie gofry:

  1. Białka jajek ubiłam w osobnym naczyniu na sztywną pianę.
  2. Pozostałe składniki : mąki, proszek do pieczenia, wodę, żółtko jaja, 1 łyżkę oliwy, sól oraz mleko zmiksowałam razem na jednolitą masę.
  3. Następnie dodałam do niej białka i delikatnie wymieszałam.
  4. Piekłam gofry w nagrzanej gofrownicy.

Przygotowanie twarożku:

  1. Paprykę pokroiłam w duże kawałki i ułożyłam razem z czosnkiem (z łupinką) na blaszce do pieczenia.
  2. Piekłam warzywa w nagrzanym piekarniku na 180 stopni ok 10 minut.
  3. Gdy warzywa ostygły zblendowałam je na gładką masę razem z twarogiem i przyprawami. *czosnek po upieczeniu obrałam z łupinki
  4. Podawałam razem z ciepłymi goframi.

Wartość energetyczna (1 porcji): Energia: 570 kcal, Białko: 42 g, Tłuszcz: 18 g, Węglowodany: 55g, Błonnik: 12 g

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *