Podstawa organizacji – lista gości

Planowanie ślubu, a następnie wesela jest magicznym czasem. Nie pisze tego tylko jako wedding planner, ale również jako osoba, która przeżywa właśnie ten czas 🙂

Czas ten jest niezwykle magiczny, ale również niezwykle stresujący…. Aby uniknąć chociaż trochę tego stresu, należy bardzo dobrze przyłożyć się do organizacji tego właśnie dnia. Więc od czego zacząć ? W dzisiejszym wpisie przeczytacie o podstawie organizacji ślubu i wesela, czyli liście gości :).

Zazwyczaj każdy w swojej głowie wyobraża sobie ten dzień nawet przed tym gdy zacznie go planować 🙂 W moim przypadku było tak samo, miałam już w głowie poukładane jak on będzie dokładnie wyglądał… Niestety dopadła mnie rzeczywistość i w niektórych tematach musiałam pójść na kompromis. Piszę to, aby uświadomić Wam, że często nasze wyobrażenia nie mogą przełożyć się na rzeczywistość i aby każdy podjęty krok w organizacji był zaplanowany i dokładnie przemyślany :).

Pierwszą rzeczą jaką należy ustalić i bardzo dobrze przemyśleć jest lista gości. Nie musi być to już końcowa lista ale orientacyjna +/- 20 osób. Nie zapomnijcie tu także o oprawie wesela, dla której również należy zapewnić “talerzyk”. Jest to kapela weselna, kamerzysta i fotograf. :). Należy zastanowić się, czy stawiamy na małe przyjęcie, czy raczej huczne wesele – od tego zależy poszukiwanie idealnej sali. Należy przemyśleć również których gości zapraszamy tylko na ślub, a których na ślub oraz wesele – ta informacja będzie nam potrzebna przy wyborze zaproszeń :).

Zostając w temacie listy gości… Należy pamiętać, aby sukcesywnie gromadzić kontakty do swoich gości. Dlaczego warto robić to sukcesywnie, a nie już po zaproszeniu gości? Ponieważ unikniemy w ten sposób niepotrzebnego stresu w ostatnim czasie przygotowań :).  Jest to bardzo ważne w przypadku, gdy gość nie potwierdzi swojego przybycia. Możemy wtedy zadzwonić i upewnić się, czy gość przyjdzie, lub czy mamy rezygnować z dodatkowego nakrycia.

Dodatkowo posiadając już orientacyjną listę gości możemy oszacować podstawowe koszty związane chociażby z wynajęciem sali oraz kosztem tak zwanego “talerzyka”.  Koszty “talerzyka” w zależności od miejsca wahają się od 220-400 zł – mam na myśli tutaj mniejsze miasta. W większych jak Warszawa i obrzeża koszty są większe.

Gdy będziemy mieć już gotową listę roboczą, która jest postawą do rozpoczęcia dalszych poszukiwań możemy zacząć rozglądać się za lokalem – i tu należy uzbroić się w cierpliwość :). Dlaczego? Ponieważ różne lokale rządzą się swoimi zasadami, które często wydają nam się absurdalne. Oraz czas oczekiwania na ślub w tym momencie wynosi od 1,5 roku do 3 lat… Nie, nie żartuje…

W następnym wpisie poruszę kwestie lokalu. Przedstawię Wam kilka lokali z naszych okolic, dam znać na co zwrócić uwagę, jakie umowy należy podpisać dodatkowo i wiele więcej 🙂

Ściska, LB.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *