Kasza – pogrom mojego dzieciństwa

Gdybym miała powiedzieć jakiej potrawy najbardziej nie lubiłam w dzieciństwie, wybrałabym kasze (jedyną kaszę którą jadłam była kasza manna z mlekiem )! Zawsze kojarzyła mi się źle… I żebyście nie zrozumieli mnie źle – moja mama robi pyszną kasze – po prostu jak byłam mała, byłam przykładem typowego niejadka 🙂 


Uważam, że do jedzenia kaszy jakoś wewnętrznie musiałam dorosnąć 😀 


Teraz kasza u Nas w kuchni jest częstym gościem 🙂 Przeważnie przygotowujemy ją z warzywami, jako kotleciki (swoją drogą są taaaak dobre, że koniecznie muszę podrzucić Wam na nie przepis) oraz z dodatkami mięsa 😉 .

kaszotto

Jest tak wiele rodzajów kasz, że na pewno każdy z Was znajdzie coś dla siebie 🙂 Wyróżniamy : kasze gryczaną (moja ulubiona i to o niej będzie dzisiejszy wpis), kasza jaglana, amarantus, pęczak, jęczmienna, kuskus i wiele innych 🙂 

Dobrze, dobrze już zmierzam do celu 🙂 Poniżej przedstawię Wam zalety kaszy gryczanej :

  • jest źródłem białka dla osób na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej, ale także i dla osób na diecie w której nie są eliminowane produkty
  • zawiera wiele błonnika, który między innymi zapobiega otyłości, cukrzycy oraz wspomaga motorykę jelit
  • kasza gryczana nie zawiera glutenu, przez co jest bezpieczna dla osób z nietolerancją glutenu oraz celiakią
  • zawiera witaminy z grupy B : B1, B2, B6  oraz tiaminę, które odpowiedzialne są przede wszystkim za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego
  • kasza ta należy do produktów o niskim indeksie glikemicznym (IG), dlatego osoby z insulinoopornością, PCOS, cukrzycą i innymi chorobami powinny wprowadzić ją do swojej diety (*należy pamiętać, że w przypadku rozgotowania kaszy, zwiększa ona swój indeks glikemiczny)
  • zawiera żelazo – jednak jest ono niehemowe, dlatego aby zwiększyć jego przyswajalność, kasze powinniśmy podawać razem  z produktami bogatymi w witaminę C
  • zawiera również wapń, magnez oraz potas, który wpływa na obniżenie ciśnienia krwi 

Jak widzicie zalet ze spożywania kaszy jest bardzo dużo 🙂 W ostatnim czasie coraz więcej osób sięga po kaszę, co mnie bardzo cieszy 🙂 Przygotowałam razem z moim narzeczonym przyjemny, szybki i pyszny przepis z wykorzystaniem właśnie kaszy gryczanej ( tzn. on przygotował ja zrobiłam zdjęcia :D) 🙂 Zapraszam więc do zapoznania się z nim 🙂

Składniki na 2 porcje : 

  • kasza gryczana (1 woreczek)
  • mała cukinia
  • papryka
  • cebula 1/2 sztuki 
  • czosnek 1 ząbek 
  • pierś z kurczaka 1 filet (ok 200g)
  • 2 łyżki oliwy
  • odrobina masła
  • pietruszka 
  • sól, pieprz, oregano, papryka ostra i słodka 

kaszotto1

Przygotowanie Maksa :

Kaszę ugotował według przepisu na opakowaniu. Kurczaka pokroił w kostkę, wymieszał z przyprawami i oliwą. Cebule pokroił drobno w kostkę i razem z czosnkiem zeszklił na maśle. Dodał na patelnie kurczaka i dusił, aż był miękki. Dodał pokrojone w kostkę warzywa. Dusił ok 3 minut. Na koniec dodał kaszę i smażył jeszcze 2-3 minuty. Na koniec posypał pietruszką. 

Aby zwiększyć przyswajalność żelaza, do obiadu podaliśmy świeżo wyciskany sok pomarańczowy 🙂

 

Ściskam, Little Blonde

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *