Jak zorganizować sobie życie przechodząc na “dietę”?

Często spotykam się z przerażeniem w oczach osób, które chcą przejść na zdrowy styl życia. Przerażenie to wiąże się zazwyczaj z brakiem czasu na przygotowywanie posiłków, z przeświadczeniem, że wyda się fortunę na jedzenie, że potrawy które przygotujemy będą niesmaczne, a cały ten proces będzie jedną wielką katorgą.

Oczywiście takie przekonania mogą się sprawdzić jeżeli źle do tego podejdziemy. Uważam, że dobre zorganizowanie oraz pozytywne nastawienie to klucz do sukcesu. Dziś przygotowałam dla Was kilka rad jak zorganizować sobie, życie przechodząc na zdrowy styl życia.

PRZEJRZYJ SPIŻARKĘ I SPRAWDŹ CO W NIEJ MASZ

Raz w tygodniu przeglądam swoją spiżarkę, sprawdzam co w niej zostało i co warto wykorzystać. Dzięki takiemu przeglądowi wiem jakie produkty mam w domu i czego nie kupować w sklepie. Dodatkowo taki szybki przegląd naszych zapasów jest pomocny przy układaniu jadłospisu na cały tydzień, czy kilka dni. Dzięki czemu oszczędzamy pieniądze oraz nie marnujemy jedzenia, kupując coś co już mamy w domu.

SPRAWDŹ OFERTĘ TYGODNIA W SKLEPACH SPOŻYWCZYCH

Duże markety wprowadziły już możliwość przeglądu gazetek z aktualnymi ofertami w aplikacjach telefonicznych, czy za pomocą przeglądarek internetowych. Zajmuje to chwile, ale dzięki przeglądowi takich gazetek wiem co jest aktualnie w promocji i co warto wpisać na listę zakupów. Często też możemy kupić dzięki takiej promocji suche produkty, które będziemy mogli wykorzystać później. Ale pamiętajmy o tym, aby nie dać się ponieść tym promocjom i nie kupować za dużo.

SPORZĄDŹ JADŁOSPIS NA KILKA DNI/TYDZIEŃ

Po przeglądzie spiżarki oraz gazetek marketów siadam i układam jadłospis na tydzień. Tworzę go tak, aby był smaczny, wykorzystywał maksymalnie produkty które mam w spiżarce oraz zawierał produkty promocyjne. Zachęcam Was do tego aby na początku swojej przygody przyjść do dietetyka na konsultację. Dietetyk nauczy Was jak komponować posiłki aby były smaczne i przede wszystkim pełnowartościowe.

SPORZĄDŹ LISTĘ ZAKUPÓW

Po tych 3 krokach nadchodzi czas na sporządzenie listy zakupów. Nie kupuje nic co wychodzi poza nią, dzięki czemu nie mam nadprogramowych produktów w koszyku i nadprogramowo nie wydaje pieniędzy. Olbrzymim plusem listy zakupów jest oszczędność czasu i to na prawdę zauważalna.

KUP GADŻETY KUCHENNE, KTÓRE UŁATWIĄ CI PRZYGOTOWYWANIE ORAZ PRZECHOWYWANIE ŻYWNOŚCI

Inwestycja w dobry sprzęt to świetne rozwiązanie. Sprzęt, który uwielbiam i często wykorzystuje w kuchni to szybkowar oraz parowar. Dzięki tym sprzętom mogę oszczędzić dużo czasu i nie muszę spędzać wielu godzin w kuchni. Wystarczy pokroić składniki, doprawić je i wrzucić do jednego gara. Nawet nie trzeba ich mieszać, zrobią się prawie same.

Oprócz tych większych sprzętów, świetnie sprawdzają się pojemniki na żywność. Mogę prosto po zakupach porcjować produkty i je dzielić do odpowiednich pojemników, dzięki temu przy przygotowaniu dań odchodzą mi dodatkowe czynności. W takich pojemnikach można również mrozić żywność, co również jest świetnym rozwiązaniem, które pozwala na oszczędność pieniędzy.

GOTUJ NA DWA DNI

Jeżeli nie chcemy spędzać całego dnia na przygotowywaniu 5 różnych posiłków śmiało możemy gotować te same posiłki na kilka dni. Ważna jest jednak różnorodność produktów, więc warto robić różne posiłki w rożnych tygodniach. Tak przygotowane dania możemy przechowywać w lodówce, a następnie tylko podgrzewać.

Dzięki tym zasadom oszczędzamy czas i pieniądze, a przejście na zdrowy styl życia nie jest takie straszne.

***

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *