Jak poradzić sobie z przejedzeniem po świętach? 7 złotych rad

Święta, święta i po świętach. W tym czasie zazwyczaj rozpieszczamy siebie i swoje brzuszki nie myśląc o konsekwencjach. Spodnie które cisną nas w brzuch nie przeszkadzają nam, bo przecież jest jeszcze guzik, który możemy rozpiąć i poczuć ulgę, prawda? Po tych kilku dniach błogiej rozpusty czujemy olbrzymi dyskomfort, brzuch jest olbrzymi, odczuwamy wzdęcia i zgagę. Dopadają nas w koncu wyrzuty sumienia pt ; `po co ja tyle jadłam/jadłem, nie moge sie teraz ruszać` i popadamy w skrajność nic nie jedzenia- co tez nie jest dobrym wyjściem. Jak wiec sobie radzić z uczuciem przejedzenia w okresie poświątecznym? Oto kilka rad.

1. Rozpocznij dzień od wody z cytryną, a w czasie dnia pij lekkie napary z takich ziół jak rumianek, mięta, zielona herbata.

Na kilka poświątecznych dni postaraj się zamienić kawę z mlekiem na te przykładowe napary, dzięki czemu nawodnisz swój organizm i wspomożesz trawienie. Po wypiciu takich naparów często też odczuwamy uczycie oczyszczenia wywołane placebo – wiec oszukujmy trochę nasz mózg.

2. Nie otwieraj lodówki co kilka minut i nie rób czystki wszystkich resztek, które zostały po świętach – daj pojeść trochę innym.

W Polsce te kilka dni po świętach powinno nosić nazwę: narodowe wyjadanie resztek, bo przecież nic sie nie moze zmarnować. I bardzo dobrze, nie powinnismy wyrzucać jedzenia, ale…! Zjedzenie wszystkich resztek samemu nie pomoże nam pozbyć sie uczucia przejedzenia. Podzielmy sie z wszystkimi domownikami tym co zostało, nie bądźmy samolubni.

3. Warzywa to największy pomocnik w zwalczeniu uczucia przejedzenia.

Do każdego posiłku dodaj solidna porcje warzyw w postaci surówki czy warzyw gotowanych.

4. Przez te kilka poświątecznych dni ogranicz produkty dodatkowo wzdymające i nasilające zgagę.

Do takich produktów należą warzywa strączkowe, warzywa cebulowate, warzywa kapustne, ostre przyprawy, nadmiar soli i kwaśnych produktów.

5. Odpowiednia obróbka kulinarna na pewno zmniejszy uczucie przejedzenia.

W okresie poświątecznym w naszym żołądku i jelitach toczą sie bitwy trawienne od nadmiaru pożywienia (czesto smażonego). Potraktujmy wiec nasz przewód pokarmowy jak delikatny przewód pokarmowy małego dziecka – nie dalibyśmy mu do jedzenia raczej kotleta smażonego i frytkow prawda? Zadbajmy wiec o to aby gotować i dusić, a smażenie zostawić sobie na kilka dalszych dni, kiedy juz poczujemy sie lepiej.

6. Odstaw wszystko co przetworzone i skup się na wybieraniu produktów świeżych.

Nie ma mowy aby wspomóc trawienie i zmniejszyć uczucie przejedzenia spożywając produkty takie jak fast food, przekąski słone czy wyroby cukiernicze. Po takim posiłku poczujemy się jeszcze gorzej.

7. Ostatni ale za razem jeden z ważniejszych punktów to wprowadzenie malej aktywności fizycznej w postaci spacerów.

Większość z nas kiedy jest przejedzonym nie myśli raczej o sporcie, prawda? Ja osobiście nie wyobrażam sobie abym wykonała morderczy trening dzień po świętach, ponieważ już po 10 minutach bym wykitowała. Dobrym rozwiązaniem na przyspieszenie tępa trawienia jest długi spacer, który jest również forma aktywności fizycznej, ale dużo delikatniejsza.

To kilka prostych rad, ale bardzo cennych. Często odczuwając dyskomfort związany z przejedzeniem odbija się to na naszym samopoczuciu i humorze. Zadbajmy wiec o siebie i zamiast być złym wprowadźmy te kilka zasad i poczujmy się lepiej fizycznie oraz psychicznie.

Udostępnij

2 thoughts on “Jak poradzić sobie z przejedzeniem po świętach? 7 złotych rad

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *