Dieta dla zmysłów

Walentynki to czas, w którym wiele osób znajduje w końcu chwilę na trochę bliskości. W Internecie aż się roi od miliona propozycji na rozgrzewające i pobudzające dania idealne na tę okazję, ale które produkty tak naprawdę pomogą zwiększyć libido? Poniżej znajdziecie kilka zasad, które pomogą Wam osiągnąć satysfakcję nie tylko w walentynki.

  • Wyeliminuj to, co szkodzi

Problemy z potencją często biorą się z nieprawidłowej diety. Do osiągnięcia szczytu niezbędne jest prawidłowe działanie układu krwionośnego i hormonalnego – zaburzenia w lipidogramie czy nadmiar sodu w diecie na pewno nie będzie tutaj sprzymierzeńcem. Główną zasadą będzie więc (jak zwykle) – dobrze bilansowana i zdrowa dieta.

Zupełnie nietrafiony będzie również alkohol, który powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych i przez to – problemy z osiągnięciem erekcji. Jeden kieliszek wina raczej nie powinien zaszkodzić, ale cała butelka Prosecco może zepsuć Wam wspólny wieczór.

  • Dbaj o odpowiednie nawodnienie

Przez odwodnienie organizmu naprawdę nie trudno o osłabienie i ból głowy…

  • Regularna aktywność fizyczna

Regularna aktywność fizyczna będzie nie tylko zbawienna dla naszego układu krwionośnego, ale pozwoli także zachować ciało w odpowiednim kształcie i kondycji. Nie od dzisiaj wiadomo, że niska aktywność fizyczna jest silnie skorelowana ze zwiększonymi zaburzeniami erekcji. Osoby o niskiej aktywnością są również bardziej zagrożone występowaniem nadwagi i otyłości, która również ma negatywny wpływ na libido i płodność. Warto też pamiętać, że sport pomaga zredukować stres, który jest największym wrogiem libido.

  • Nie przejadaj się

Duży posiłek pełen tłuszczu to prosta droga do znacznego pobudzenia układu przywspółczulnego, który zamiast do zbliżenia z partnerem lub partnerką w łóżku, popchnie Cię w stronę poduszki.

  • Dla urozmaicenia wprowadź do posiłku afrodyzjak

Dla wprowadzenia odrobiny pikanterii, podczas romantycznej kolacji można pomyśleć o produktach, które jeszcze bardziej zwiększą naszą ochotę na zbliżenie. Będą to:

  • Ostrygi i pestki dyni – rewelacyjne źródła cynku.
  • Tłuste ryby, orzechy i awokado to skarbnice dobrych tłuszczy, które poprawią działanie hormonów płciowych.
  • Gorzka czekolada i banany pomogą Wam wprowadzić się dobry nastrój, dzięki ich działaniu na pobudzenie dopaminy i serotoniny. Ponadto czekolada jest źródłem flawonoidów, które podwyższają ciśnienie krwi i stężenie tlenku azotu, co pozytywnie wpływa na uzyskanie erekcji.
  • Zioła i przyprawy, które działają rozgrzewająco (bazylia, chili, cynamon, imbir, anyż) – pobudzą układ nerwowy i pomogą przez to zwiększyć odczuwanie doznań.
  • Pistacje – udowodniono, że regularne jedzenie pistacji (w małych ilościach) poprawia wynik wg Międzynarodowego Wskaźnika Funkcji Erekcyjnej.
  • Produkty bogate w antyoksydanty – mniejszy stres oksydacyjny w organizmie to większa szansa na prawidłowe libido.

O znaczeniu diety dla płodności, w tym cynku możecie przeczytać w poście: Czy dieta może wpłynąć na płodność. Życzymy Wam dużo bliskości!

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *